trasigthjarta

Direktlänk till inlägg 30 januari 2013

Besökare

Av trasigthjarta - 30 januari 2013 18:57

Blir så nyfiken på vem du är som besöker min blogg,

kan ju se att flera stycken kommer via sökmotorer av olika slag.

Men förstår inte hur man hittar hit via förmaksflimmers hemsida?

Hur som, är du välkommen och förhoppningsvis får du något svar på dina frågor.

Min blogg är ju i högsta grad personliga reflektioner över min hastig påkomna hjärtsjukdom,

egentligen kanske inte så intressant för andra?


Imorgon bitti blir jag körd till Thoraxkliniken i Solna, skall vara där redan kl 0800,

inte direkt min tid på dygnet, men det får gå,

Det är dags för inskrivning, diverse provtagningar och ett tandläkarbesök.

Undrar om jag kommer hem imorgon kväll?

Med tanke på att mitt hjärta dundrar igång med förmaksflimmer för minsta lilla sinnesrörelse eller fysisk aktivitet, så tvivlar jag.

Men visst vill jag sova i min egen säng till på söndag, men inte med förmaksflimmer, panikattacken kommer ju som ett brev på posten så snart det börjar rusa.

Har kollat upp olika rehab möjligheter och vet vilken jag vill till, sen om jag får det, är ju en annan sak ....


Idag har jag också fyllt i vita arkivet online, fick tipset av god vän, så nu finns det på pränt.

Har även skrivit ner var vi har olika försäkringar, bankkonton etc.

Inte för jag har några som helst planer på att dö, men en hjärtoperation är ändå en hjärtoperation,

Människor omkring mig reagerar på ett lustigt sätt när jag berättar detta.

Vilket får migatt inse hur otroligt tabu döden är i vårt samhälle.

För mig är det helt naturligt att tänka att det faktiskt Kan hända och att då ha underlättat för min dotter, är väl alldeles utmärkt?


Har packat en liten väska, duschat och skall strax äta middag.

Sen är det tidig sänggång inför väckarklockans ringning kl 0615 imorgon....hujedamej!


Surfplattan får följa med, så blir jag kvar, återkommer jag med bloggandet imorgon,


Under tiden kan väl Du skriva mig en liten kommentar? ( den måste godkännas av mig, så bli inte undrande om den inte syns på en gång)




 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av trasigthjarta - 30 juli 2013 21:00

Visst blev jag opererad den 4 februari, samma eftermiddag ställdes massvis med operationer in för det var nån kris på Karolinska Solna.Men det visste ju inte jag, jag kämpade med min andning på Thoraxintensiven. Blev kvar på TIVA i 5 dagar. Sen följd...

Av trasigthjarta - 3 februari 2013 20:01

Dagen idag har varit bättre än jag trodde den skulle bli, skönt det. Panikångesten slog till med full kraft vid 15, dålig mage och kallsvett, samt ett hjärta som dånade i 180. Men med hjälp av pannknackning och atarax lyckades jag häva anfallet ino...

Av trasigthjarta - 2 februari 2013 16:00

I torsdags när jag var klar med inskrivningen, började jag på ett blogginlägg som jag inte hann klart, sparade i utkast. MEN jag hittar det inte nu? Hittar alls ingen mapp som heter "utkast" Jämrans elände, för jag minns alls inte vad jag skrev d...

Av trasigthjarta - 28 januari 2013 13:51

Dotterns bästa vän har hjälpt mig så nu ärj jag lycklig ägare till en Samsung GT-P7300 Mycket bekvämare att ha på magenän en 2 kg laptop. Nu gäller det bara att få överföringen mellan laptop o dator att fungera så jag kan föra över filmer o böcker...

Av trasigthjarta - 24 januari 2013 16:18

  Alltså detta med kommunikation verkar vara oerhört svårt för Karolinska Huddinge!! I förrgår kväll när jag inte hade bättre för mig, ingen läkare hade ringt och jag kände mig oroad av att förmaksflimmret drog igång vid minsta fysisk aktivitet. ...

Presentation

Jag är en kvinna i mina bästa år. Tyvärr är mitt hjärta sjukt just nu och denna blogg kommer att hanla om min resa från sjukt till friskt hjärta

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3 4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards