trasigthjarta

Direktlänk till inlägg 24 januari 2013

Snart är det dags

Av trasigthjarta - 24 januari 2013 16:18


Alltså detta med kommunikation verkar vara oerhört svårt för Karolinska Huddinge!!

I förrgår kväll när jag inte hade bättre för mig, ingen läkare hade ringt och jag kände mig oroad av att förmaksflimmret drog igång vid minsta fysisk aktivitet. Så googlade jag på aortaklaffsbyte, inte för att det är det jagskall göra, men det är det närmaste man kan komma " min operation". Fick upp länkar till karolinska Solna och klickade in mig på Thoraxklinikens olika hemsidor. Döm om min förvåning när jag ser att det finns en koordinator för operationer????? Har ingen berättat för mig??? Tänk, här har jag ringt Hjärtkliniken Huddinge ungefär en miljon gånger, och INTE en gång har de informera mig om denna koordinator....

Så, jag ringde igår, fick prata länge med en varm , proffessionell och oerhört vänlig själ.

Mycket riktigt, är det ju precis den personen jag skulle ha pratat med redan för nån vecka sedan när jag började vara mer sängliggande än uppegående, för då hade jag kanske varit opererad redan nu?

Nåväl....

Nu har jag fått min operationsdag den 4 februari, 10 dagar kvar.

Om en vecka skall jag dit för inskrivning och provtagning, röntgen etc inför op.


Igår när vi pratat, kände jag mest en stor lättnad, Äntligen är väntan över, någon lyssnade , tog på allvar och gjorde något med den information jag lämnade, Skönt!!!

Men i natt ville inte sömnen infinna sig, var vaken ännu när klockan var 0130, när jag så släckte och sömnen kom krypande, blev jag tvärtvaken....helt övertygad om han jag skulle dö om jag somnade, och det hade jag inte tänkt mig. Så höll det på fram till halv fem, sen måste jag somnat av ren utmattning, för det nästa jag visste var att klockan va 0845 och överläkaren ringde från Huddinge. 3 dygn senare....och hon var helt nollställd infördet faktum att jag borde ha fått kontaktuppgifterna till koordinatorn....nåväl. Sjukintyg skulle skrivas och skickas idag, en vecka efter det tidigare gått ut...på tiden.


Tänk så Glad jag är att jag lyssnar till mina instinkter och på så sätt hittade länken till koordinatorn,

för vi pratades idag igen, och hon hade tänkt på mig sedan igår och sa att Om förmaksflimmret inte skulle gå över under någon vardag innan op, så skulle jag ringa henne, så skulle hon ordna så jag får komma till Solna istället.

Va? Sicken fantastisk människa, blev rörd ända in i hjärteroten!


Förresten, visste du att man måste ha en färsk tandläkarundersökning för att få operera hjärtat, i alla fall med öppen bröstkorg. Även det ordnade denna fantastiska människa, så jag får göra en tandundersökning nästa torsdag under inskrvningsprocedurerna...



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av trasigthjarta - 30 juli 2013 21:00

Visst blev jag opererad den 4 februari, samma eftermiddag ställdes massvis med operationer in för det var nån kris på Karolinska Solna.Men det visste ju inte jag, jag kämpade med min andning på Thoraxintensiven. Blev kvar på TIVA i 5 dagar. Sen följd...

Av trasigthjarta - 3 februari 2013 20:01

Dagen idag har varit bättre än jag trodde den skulle bli, skönt det. Panikångesten slog till med full kraft vid 15, dålig mage och kallsvett, samt ett hjärta som dånade i 180. Men med hjälp av pannknackning och atarax lyckades jag häva anfallet ino...

Av trasigthjarta - 2 februari 2013 16:00

I torsdags när jag var klar med inskrivningen, började jag på ett blogginlägg som jag inte hann klart, sparade i utkast. MEN jag hittar det inte nu? Hittar alls ingen mapp som heter "utkast" Jämrans elände, för jag minns alls inte vad jag skrev d...

Av trasigthjarta - 30 januari 2013 18:57

Blir så nyfiken på vem du är som besöker min blogg, kan ju se att flera stycken kommer via sökmotorer av olika slag. Men förstår inte hur man hittar hit via förmaksflimmers hemsida? Hur som, är du välkommen och förhoppningsvis får du något svar...

Av trasigthjarta - 28 januari 2013 13:51

Dotterns bästa vän har hjälpt mig så nu ärj jag lycklig ägare till en Samsung GT-P7300 Mycket bekvämare att ha på magenän en 2 kg laptop. Nu gäller det bara att få överföringen mellan laptop o dator att fungera så jag kan föra över filmer o böcker...

Presentation

Jag är en kvinna i mina bästa år. Tyvärr är mitt hjärta sjukt just nu och denna blogg kommer att hanla om min resa från sjukt till friskt hjärta

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3 4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards