trasigthjarta

Direktlänk till inlägg 20 januari 2013

Hel Mysdag i sängen:)

Av trasigthjarta - 20 januari 2013 19:35


Ligger här och försöker komma underfund med den nya laptopen.

Bestämde redan igår kväll att dagen idag skulle tillbringas i sängen.

Vill inte riskera fler förmaksflimmers attacker.

Eftersom jag dåligt tål betablockeraren, har jag tagit Atarax, ett antihistamin som har en lugnande effekt.


För jävligt att jag ska behöva äta diverse olika medikamenter iväntan på operationen.

För äter jag dem inte riskerar jag förmaksflimmer som kan leda till att proppar går. Det kan också leda till permanenta hjärtskador som inte går att reparera genom operationen. Allt för att thoraxkirurgerna inte bedömde operationen så brådskande i mitten av december.

Kommer att ringa hjärtkliniken imorgon och begära att få tala med min överläkare, för att riktigt se till att hon har koll på läget.


Nya diskmaskinen är en fröjd :)

Köpte en ny micro på samma gång. Den förra var 20 år och brummade misstänkt vid ett par program.

Den nya saknade dock delar...?????

Ett hjul som skulle sitta under glastallriken för att den ska kunna rotera, fanns ej med. Så för närvarande har vi ingen fungerande micro...Har du tänkt på hur ofta man använder sin micro? Inte jag heller, förrän nu ;)

Nåja efter samtal i fredags med butikskedjan jag handlat ifrån, drog de bort hemleveransavgiften som  plåster på såren,

Just nu är ju micron av allra största betydelse när jag inte orkar laga mat och dottern ofta jobbar långpanna.

Så jag hoppas ju det där hjulet kommer snarast,


Funderar på att köpa mig en padphone 2 från Asus.

Det blir liksom varmt om magen att ligga med denna nya dator på magen... Vi får se,,


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av trasigthjarta - 30 juli 2013 21:00

Visst blev jag opererad den 4 februari, samma eftermiddag ställdes massvis med operationer in för det var nån kris på Karolinska Solna.Men det visste ju inte jag, jag kämpade med min andning på Thoraxintensiven. Blev kvar på TIVA i 5 dagar. Sen följd...

Av trasigthjarta - 3 februari 2013 20:01

Dagen idag har varit bättre än jag trodde den skulle bli, skönt det. Panikångesten slog till med full kraft vid 15, dålig mage och kallsvett, samt ett hjärta som dånade i 180. Men med hjälp av pannknackning och atarax lyckades jag häva anfallet ino...

Av trasigthjarta - 2 februari 2013 16:00

I torsdags när jag var klar med inskrivningen, började jag på ett blogginlägg som jag inte hann klart, sparade i utkast. MEN jag hittar det inte nu? Hittar alls ingen mapp som heter "utkast" Jämrans elände, för jag minns alls inte vad jag skrev d...

Av trasigthjarta - 30 januari 2013 18:57

Blir så nyfiken på vem du är som besöker min blogg, kan ju se att flera stycken kommer via sökmotorer av olika slag. Men förstår inte hur man hittar hit via förmaksflimmers hemsida? Hur som, är du välkommen och förhoppningsvis får du något svar...

Av trasigthjarta - 28 januari 2013 13:51

Dotterns bästa vän har hjälpt mig så nu ärj jag lycklig ägare till en Samsung GT-P7300 Mycket bekvämare att ha på magenän en 2 kg laptop. Nu gäller det bara att få överföringen mellan laptop o dator att fungera så jag kan föra över filmer o böcker...

Presentation

Jag är en kvinna i mina bästa år. Tyvärr är mitt hjärta sjukt just nu och denna blogg kommer att hanla om min resa från sjukt till friskt hjärta

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3 4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards