trasigthjarta

Alla inlägg den 30 juli 2013

Av trasigthjarta - 30 juli 2013 21:00

Visst blev jag opererad den 4 februari, samma eftermiddag ställdes massvis med operationer in för det var nån kris på Karolinska Solna.
Men det visste ju inte jag, jag kämpade med min andning på Thoraxintensiven. Blev kvar på TIVA i 5 dagar. Sen följde en tid där jag inte har så mycket minnen från. Hela mitt fokus låg på att andas och det påverkar tydligen minnet?
Jag samlade på mig mängder med vätska ( + 14 kg som mest) och åkte in o ut på Thorax...vätskade ur mig, åkte hem, vara hemma 10 dar och fick sen åka in igen.Höll på så fram till påsk. Sista gången jag åkte in bestämde jag mig för att äta LCHF när jag kom hem. En kost fri från kolhydrater och högt intag av fett i form av grädde och smör, gör att vätskan inte fäster utan "rinner av ". Har inte behövt åka in fler gånger, tacksam för det.
Räknas numera som hjärtsviktspatient. Har vätskerestriktioner och äter furix samt spironolakton. ( å lite annat )
Återbesök med ultraljud är inplanerad i början av september, så får vi se om hjärtat minskat i storlek, om det nya blåsljudet som uppstått i Tricuspidalis klaffen har avtagit.
Tyvärr har jag reagerat med ökad hjärtfrekvens =vätskepåslag, vid stress.
Har ju sett att besöksfrekvensen har hållit i sig de månader som gått då jag inte skrivit, så detta inlägg är till dig som trogen återkommer till denna blogg.

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Jag är en kvinna i mina bästa år. Tyvärr är mitt hjärta sjukt just nu och denna blogg kommer att hanla om min resa från sjukt till friskt hjärta

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2013
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards